تردد مسافران ایرانی به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد

مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا امکان تردد مسافر از این مرز وجود نداشت، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از امروز (چهارم آبان) تردد مسافر ایرانی به خاک اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرید حق پناه اظهار داشت: بنابر اعلام مدیر مرز طرف مقابل و براساس دستورالعمل واصله از وزارت منطقه اقلیم کردستان عراق، اتباع کشورمان می‌توانند با داشتن گذرنامه رسمی (با حداقل شش ماه تاریخ اعتبار) از طریق سه مرز رسمی باشماق در مریوان، حاجی عمران در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین وارد اقلیم کردستان شوند.

وی اضافه کرد: در بدو ورود، تست ابتلا به ویروس کووید ۱۹ (کرونا)، در واحد بهداشت عراق از آنها گرفته و در صورت منفی بودن نتیجه آن، اجازه ورود به داخل خاک اقلیم داده می‌شود.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان یادآور شد: به مسافرین خروجی از این مرز، بویژه اتباع عراقی توصیه می‌شود نسبت به نوع و میزان کالاهای همراه خود، توجه لازم داشته باشند چرا که مطابق دستورالعمل واصله، مامورین گمرک مستقر در سالن مسافری از خروج کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان نظیر آرد و نان، برنج، روغن (جامد و مایع)، شکر و قند، گوشت (قرمز و سفید) حتی به میزان کم، ممانعت و جلوگیری به عمل می‌آید.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است، گمرکات استان کردستان با شعب سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

Sorry - Comments are closed