استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی برای بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه- خسروی

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه- خسروی، به لحاظ اهمیت ملی و بین‌المللی است و در اولویت پروژه‌های ملی و استانی آمده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه شبکه ریلی که تا کرمانشاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته را یک شبکه ملی و بین‌المللی دانست و اظهار داشت: این شبکه بین‌المللی از کرمانشاه تا خسروی حتی در خاک عراق تا خانقین توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و با اتصال به شبکه ریلی عراق تا بندر لاذقیه سوریه ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر زیرساخت‌های کار در قطعه اول تا اسلام‌آباد غرب حدود ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از اسلام‌آباد به خسروی بین ۱۲ تا ۱۵ درصد پیشرفت دارد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: اعتباراتی که برای آن در نظر گرفتن کم بود، اما در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: این پروژه به لحاظ اهمیت ملی و بین‌المللی است و در اولویت پروژه‌های ملی و استانی آمده، کارها به خوبی جلو می‌رود به طوریکه قسمت‌های سخت کار زیرسازی و احداث ابنیه انجام شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: برنامه زمانبندی شهرسازی برای این شبکه ریلی سه ساله است که اگر تامین اعتبار به موقع صورت گیرد، مسیر کرمانشاه – اسلام آبادغرب تا یک سال دیگر و مسیر کرمانشاه – خسروی تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

Sorry - Comments are closed