شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان به واسطه دارابودن موقعیت مناسب اقتصادی و جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور محسوب می شود.

به نقل از خبرگزاری فارس، خالد جعفری ظهر امروز در نشست با تجار و فعالین اقتصادی پایانه مرزی باشماق مریوان در محل سالن جلسات این پایانه مرزی از احداث شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق برای افزایش تعاملات اقتصادی و صنعتی خبر داد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان به واسطه دارابودن موقعیت مناسب اقتصادی و جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در شورایعالی مناطق آزاد کشور خبر خوشی برای تسریع روند توسعه پایدار استان خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل وجود منایع آبی و منایع طبیعی خدادادی و نیز نیروی انسانی توسعه محور موجب بوجود آمدن بستر لازم برای رشد و بالندگی اقتصادی استان کردستان شده است.

جعفری اذعان داشت: کردستانی‌ها مردمانی از بسیاری جهات از جمله مباحث اقتصادی توسعه یافته هستند و قطعا شرایط توسعه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را مهیا می‌کنند.

وی در ادامه بر لزوم ارائه خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز و مشوق‌های سرمایه‌گذاری دولت در این منطقه تاکید کرد.

Sorry - Comments are closed