فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان در ایلام/ صادرات ۱۷۰ هزار دلار محصولات فناورانه به عراق

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: مجموع شرکت‌های دانش بنیان به ۲۴ شرکت در استان افزایش یافته است و تلاش می‌شود تا پایان سال این آمار به ۳۰ شرکت افزایش یابد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کامران طاهرپور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه ۱۷۰ هزار دلار محصولات فناورانه این پارک به کشور عراق صادره شده است افزود: این محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده اند که شمار آن‌ها ۱۰۷ محصول بود و ۶۷ محصول توانستند تولید و حتی صادر شوند.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۹۸ نفر در شرکت‌های فناوری و پژوهشی استان مشغول فعالیت هستند و مجموع فروش محصولات آن‌ها ۵۹ میلیارد ریال بوده است.
طاهرپور یادآور شد: همچنین سعی شده با پرداخت ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات از این شرکت‌ها حمایت کنیم و قرار است ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره نیز در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

وی از ثبت ۷۸ اختراع ملی توسط این پارک در کشور خبر داد و گفت: توسعه صندوق فناوری پژوهش استان و جهش بسیار خوب در رشد شتاب دهنده‌ها باعث عملکرد مطلوب این پارک بوده است.

رییس پارک علم و فناوری ایلام با بیان اینکه اکنون چهار شرکت شتاب‌دهنده تخصصی ایده‌های نو را مورد حمایت قرار می‌دهند و از کارآموزی دانشجویان آی تی حمایت می‌کنند یادآور شد: به منظور جهت دهی پایان نامه دانشجویان به سمت تجاری سازی، ۵۶۰ میلیون ریال برای حمایت از ۳۵ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه آی تی و آی سی تی هزینه شده است.

طاهرپور با اشاره به اینکه استان ایلام در بحث نرم افزاری از توانمندی برخورداری است گفت: در تلاش هستیم تا کریدور صادرات محصولات دانش بنیان به کشور عراق در مهران ایجاد شود که برای این امر پنج هکتار زمین اختصاص یافته و با کمک بخش خصوصی در حال راه اندازی آن هستیم.

طاهرپور ادامه داد: در بحث کرونا ۱۱ شرکت دانش بنیان استان با تولید ۲۴ محصول به کشور عراق صادر کردند و بخشی نیز در بازار کشور بفروش رسید، اما هنوز محصولات دیگری هستند که بفروش نرفته اند.

وی به احداث پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون ۱۲۷ میلیارد ریال هزینه داشته و در سطح هفت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در حال اجراست.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام افزود: برای تکمیل این طرح ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در نظر گرفته شده که امیدواریم به موقع تخصیص یابد.

Sorry - Comments are closed