توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان هدف صندوق نوآوری و شکوفایی

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در کشور‌های ترکیه و عراق خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: نوزدهمین رویداد یکشنبه‌های صادراتی با حضور ۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری ساختمان برگزار شد که در این دوره کشور ازبکستان مقصد صادراتی محصولات دانش بنیان بوده است.

او افزود: هدف از برگزاری یکشنبه صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود که این برنامه هر هفته با یک کشور خاص در یک منطقه جغرافیایی در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار می‌شود.

شاوردی بیان کرد: طی ۱۸ برنامه برگزار شده تا به امروز با ۱۰ کشور در مناطق مختلف از جمله منطقه اوراسیا و اتحادیه اروپا وارد مذاکراتی شده‌ایم که خوشبختانه ۲۰۰ شرکت دانش بنیان به واسطه همین برنامه‌ها موفق به ثبت قرارداد‌های تجاری و صادراتی با کشورمقصد شده‌اند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: علاوه بر ازبکستان، عراق، پاکستان، افغانستان، کنیا، سوریه، روسیه، بوسنی و هرزه گوین، اتحادیه اوراسیا و ترکیه از جمله کشور‌های هدف ما در یکشنبه‌های صادراتی برای برقراری روابط تجاری و صادراتی بوده‌اند.

او در خصوص معیار‌های لازم برای انتخاب کشور به عنوان مقصد صادراتی بیان کرد: در کنار شناسایی شرکت‌های دانش بنیانی که محصولاتشان قابلیت صادرات دارند بازار کشور‌هایی را که نیازمند این دسته از محصولات هستند در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق با برقراری ارتباط بین شرکت‌ها و تجار کشور مقصد بتوانیم بازار صادراتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان مان را گسترش دهیم.

شاوردی به اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویداد‌های در گسترش اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: با توجه به این که نتیجه برخی از این رویداد‌ها عقد قرارداد‌های تجاری و صادراتی خواهد شد این امر نه تنها موجب شناخته‌تر شدن محصولات و فناوری کشور ما به دیگر کشور‌ها خواهد شد بلکه تقویت اقتصاد دانش بنیان را به همراه خواهد داشت، این در حالی است که کشور ترکیه و عراق از جمله کشور‌هایی هستند که تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی موفق به ایجاد یک خط تولید در این کشور‌ها شده‌اند.

او در نهایت یاد آور شد: هرچند شرایط کرونایی محدویت‌هایی را برای ما به همراه داشت، اما سعی کردیم این محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرده تا ازطریق برگزاری نشست‌های مجازی تعامل بین شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنیم.

Sorry - Comments are closed