حوزه گردشگری کردستان آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در بازدید مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق به استان، از آمادگی کردستان برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، یعقوب گویلیان امروز (۵دی) به همراه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان اظهار کرد: استان کردستان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان به عنوان یکی از استان‌های گردشگرپذیر در سطح کشور مطرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که استان کردستان پتانسیل بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، عنوان کرد: حضور گردشگرانی از اقصی نقاط کشور و جهان در طول سال در استان، دلیل روشنی بر توسعه صنعت گردشگری در کردستان است و این موضوع نشان از آمادگی استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی فرصت خوبی برای حضور گردشگران خارجی در استان ایجاد شده که می‌توان با جلب مشارکت بخش خصوص، در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی گام‌های مثبتی برداریم.

گویلیان یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در رفع موانع و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در این بخش، از توانمندی‌های موجود نهایت استفاده را برده تا شاهد پویایی این صنعت در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق گفت: بخش خصوصی با میزبانی از دفاتر گردشگری عراق نقش بسزایی در جذب گردشگران عراقی به استان داشته است و امیدواریم با تعامل و همکاری مابین فعالین گردشگری کردستان با اقلیم شمال عراق، زمینه‌ای برای تداوم برگزاری برنامه های مشترک به صورت گستره‌تر در استان فراهم شود.

Sorry - Comments are closed