فروش سوخت مرزنشینان استان کرمانشاه تا پایان سال ساماندهی می شود

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: به زودی از طریق مزایده، کارگزار و تعاونی های طرف قرارداد فروش سوخت مردم مرزنشین استان کرمانشاه معرفی و عملیات فروش سوخت تا پایان سال جاری ساماندهی می شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهرام فاضلی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمانشاه در سرسرای امید استانداری، سود پایه ای برای فروش سوخت مردم مرزنشین را یک میلیون و 500 هزار ریال ذکر کرد و گفت: این طرح برای افرادی که در 20 کیلومتری مرزها زندگی می کنند در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق استان در سال جاری گفت: در این زمینه تاکنون بیش از هزار و 700 پرونده به مقامات قضایی برای طی شدن مراحل قانونی ارجاع شده است.
وی در ادامه از اداره گمرک استان خواست باتوجه به بیشترین نقشی که در کنترل ورود و خروج کالا دارد، تلاش و پیگیری بیشتری در خصوص تجهیز سیستم های کنترل گمرکات استان به دستگاه های ایکس ریل و به روزتر داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا جنبه چند وجهی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری مرزنشینان، کشش بازار داخلی به جذب کالای قاچاق، نبود بنگاه های بزرگ اقتصادی در مرزها و از طرفی عدم حمایت از تولیدات داخلی، مبارزه با قاچاق کالا را بسیار دشوار کرده است.
فاضلی سیستم و ساختار مبارزه با قاچاق کالا را دارای اشکالاتی دانست و گفت: باید جلوی قاچاق را از مبدا و منبع عمده فروشان گرفت.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه در ادامه مبارزه در هر سطحی از قاچاق کالا و ارز را بسیار مهم دانست، اظهار داشت: طرح سامانه جامع انبارهای کشور که در دست اقدام است، می تواند مانند طرح ریجستری تلفن همراه کمک بسزایی به کاهش کالای قاچاق داشته باشد.
در ادامه این جلسه موضوع قاچاق کالا از گذرگاه های مرزهای شهرستان گیلانغرب و بازارچه سومار از طرف سرپرست فرماندار این شهرستان مطرح شد.
فرهاد همتی قاچاق احشام از 2 سوی مرز و خلاء حفاظتی برای گذرگاه های روستای قلعه شاهین و پی کوله، نبود تجهیزات هوشمند برای بازرسی کامیون ها و همچنین نبود صرافی برای مبارزه با ارز قاچاق را مهم ترین مشکلات قاچاق کالای شهرستان گیلان غرب عنوان کرد.
6 شهرستان استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارند.

Sorry - Comments are closed