ترانزیت کالا از مرز پرویزخان به تصویب رسید

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از آغاز ترانزیت کالا در مرز پرویزخان خبر داد و گفت: تجار ایرانی و عراقی می‌توانند از امکانات و سهولت دسترسی مرز پرویزخان به تمام نقاط عراق استفاده کنند.

به نقل از خبرگزاری مهر، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که به همراه استاندار با مدیر کل گمرک برگزار شد، آغاز ترانزیت کالا از مرز پرویزخان به تصویب رسید و مقرر شد که گمرک استان تدابیر لازم جهت اجرایی نمودن این امر را حداکثر تا پایان خرداد ماه اتخاذ نماید.

وی افزود: انتظار داریم با آغاز رویه ترانزیت کالا از مرز پرویزخان روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون به ظرفیت ترابری این مرز مهم افزوده شود.

کاشفی اظهار داشت: پیش از این ترانزیت از این مرز فقط در مورد سوخت انجام می‌گرفت که پس از این تجار ایرانی و عراقی می‌توانند از امکانات و سهولت دسترسی مرز پرویزخان به تمام نقاط عراق و ارسال کالا استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران از آغاز اقدامات عمرانی گمرک ایران در قالب طرح تفصیلی پرویزخان خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه مشکلات و انتظارات استان از اجرای سریع‌تر طرح جامع پرویزخان مطرح و با توجه به بودجه مناسب تخصیصی برای این امر توسط گمرک ایران مقرر شد اقدامات اجرایی در تیرماه آغاز گردد.

رئیس اتاق کرمانشاه ابراز امیداوری کرد؛ با اجرا و اتمام بخشی از این پروژه در سال جاری شاهد رفع مشکلات زیرساختی این پایانه مهم کشور باشیم.

وی همچنین به آغاز سواپ نفت کرکوک اشاره کرد و گفت: بدون شک بهترین مسیر انتقال نفت کرکوک مرزهای پرویزخان و خسروی است که باید تسهیلات لازم علی الخصوص در باب تجهیز خسروی به دستگاه X-RAY به عمل آید که در این جلسه در این باب بحث و تصمیم گیری به عمل آمد.

کاشفی به ضرورت تنوع بخشی و فعالیت‌های مرزی و افزایش رویه‌های صادرات – واردات و ترانزیت اشاره کرد و افزود: مرزهای استان کرمانشاه به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی که دارا هستند و جاده‌های دسترسی مناسبی که وجود دارد نقش مهمی در صادرات کشورمان دارند که می‌بایست با افزایش رویه‌هایی مانند واردات خودرو – مشتقات نفتی و… ظرفیت این مرزهای مهم را ارتقاء بخشیم.

Sorry - Comments are closed