بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان برای صادرات به عراق

درنشستی فعالان اقتصادی استان کرمان راه حلهای مشکلات صادرات به کشور عراق را با مسئولان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بررسی کردند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق چهارشنبه در کرمان گفت: بازار عراق آماده همکاری با ایران در زمینه غذایی، مصالح ساختمانی، دارو و وسایل بهداشتی، گردشگری، میوه و تره بار و خدمات فنی ومهندسی است .

یحیی آل اسحاق با بیان اینکه بازار عراق مهمترین بازارمنطقه است گفت: بازار عراق به علت ضربه به زیرساختهای آن متکی به واردات است اما باید آنرا شناخت .

وی همچنين با تاکید بر امن تر شدن کشور عراق گفت: اکنون همه کشورها متقاضی فعالیت و حضور در این کشور هستند.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز در این جلسه خطاب به فعالان اقتصادی استان کرمان گفت : ۶۰ درصد جمعیت عراق در نزدیکی مرز ایران زندگی می کنند و این کمک بزرگی به صادرکنندگان ما می کند.

وی مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق را اجزاء و قطعات توربینهای بخاراعلام کرد و افزود : در صنایع غذایی نیز وضع خوبی داریم که باید کار بیشتری انجام دهیم .

حسینی گفت: فراهم کردن امکانات اولیه در گمرکات استان کرمان برای صادرکنندگان انگیزه بیشتری ایجاد می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، طبیب زاده با بیان اینکه سهم ایران در بازار عراق و به دنبال آن سهم استان کرمان بسیار ناچیز است افزود: تسهیلاتی برای صادرکنندگان تخصیص داده شده اما آیین نامه آن هنوز ابلاغ نشده است.

Sorry - Comments are closed