428 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در پنج ماهه سال جاری، 428 میلیون و 472 هزار و 979 دلار کالا از طریق گمرک مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، جمیل شوهانی روز یکشنبه اظهار داشت: 219 میلیون و 145 هزار و 673 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات گمرگات دیگر استان ها و 60 میلیون و 392 هزار و 308 دلار نیز مربوط به صادرات گمرک استان ایلام است که از این مرز به عراق صادر شده است.

وی از افزایش 14 درصدی صادرات سایر گمرکات از مرز مهران در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: همچنین میزان صادرات کالای استان از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در پنج ماهه سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است.

شوهانی تاکید کرد: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های 2 جانبه  با استان های همجوار عراقی تلاش می شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق بشمار می رود.

 

Sorry - Comments are closed