رشد قابل توجه صادرات از مرز پرویزخان

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد قابل توجه صادرات از مرز پرویزخان طی چند ماه اخیر خبر داد .

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد قابل توجه صادرات از مرز پرویزخان طی چند ماه اخیر خبر داد و گفت : این مرز دوباره به زمان اوج خود نزدیک می‌شود.

وی گفت : در هشت ماهه امسال ۱.۹ میلیارد دلار صادرات از گمرکات استان کرمانشاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۳ درصد و از نظر وزنی ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود : عمده فعالیت صادراتی در هشت ماهه امسال به ترتیب مربوط به مرز‌های سومار، پرویزخان، شیخ‌صله، خسروی و شوشمی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد قابل توجه صادرات از مرز پرویزخان هم یاد کرد و ادامه داد: این مرز ممکن است در ماه‌های آینده دوباره از مرز سومار پیشی بگیرد و به اول جدول فعالیت‌های صادراتی برگردد.

حیدری عمده کالا‌های صادراتی در این مدت را نیز شامل لوازم خانه‌داری و پاکیزگی پلاستیکی، گوجه فرنگی، چیپس سیب‌زمینی، کیسه نایلونی، کاشی دیواری، کولر آبی و … اعلام کرد و یادآور شد: این کالا‌ها به ۳۶ کشور صادر شده که بیشترین میزان نیز مربوط به عراق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال ۹۳۷ میلیون دلار نیز صادرات گاز طبیعی داشتیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان کالا‌های وارداتی استان در هشت ماهه امسال را نیز نزدیک به ۱۷ میلیون دلار عنوان کرد که از نظر ارزشی ۳۷ درصد رشد داشته و گفت : عمده این کالا‌ها ماشین‌آلات و قطعات مصرفی کارخانجات بوده است.

حیدری میزان ترانزیت صورت گرفته از طریق مرز‌های استان در هشت ماهه امسال را نیز ۴۵۳ میلیون دلار اعلام کرد.

وی در پایان بر لزوم برداشتن ممنوعیت صادرات برخی از اقلام که اخیرا اعمال شده مانند گوجه و سیب‌زمینی تاکید کرد.

Sorry - Comments are closed