فراهم شدن شرایط برای مبادلات تجاری اروندکنار با بندر فاو عراق

فرماندار ویژه آبادان گفت: شرایط و زیر ساخت لازم برای مبادلات تجاری بین اروندکنار و بندر آبادان با بندر فاو و شهر بصره عراق مهیا شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به هم مرز بودن اروندکنار با شهر فاو عراق در نشستی با سفیر ایران در عراق موضوع مبادلات تجاری بین اروندکنار با فاو و نیز آبادان با بصره مطرح شد.

وی افزود: در این راستا اکنون زیرساخت های لازم همچون جاده و پل طرف عراقی در حال آماده سازی است و امیدواریم این کار عملی شود.

فرماندار ویژه آبادان گفت: راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده از وضعیت رکود فعلی خارج شود.

موسوی افزود: اگر بتوانیم محدوده منطقه آزاد اروند را تا اروندکنار و چوئبده گسترش دهیم بازارچه مرزی معنی نمی دهد و در این رابطه کارگروه های تخصصی بررسی های لازم را انجام داده و امید است این منطقه نیز به محدوده منطقه آزاد تجاری اروند الحاق شود.

وی  با بیان اینکه منطقه آزاد اروند جزو بدنه دولت است، گفت: منطقه آزاد اروند برای گسترش محدوده نیازمند برخی امکانات دولتی است که در دست پیگیری است.

فرماندار ویژه آبادان دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان را ملزم به رفع مسایل و مشکلات بخش اروندکنار کرد و افزود: مسئولان وظیفه دارند به مردم خدمت رسانی کنند.

بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید و بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی در اروندکنار در انهار طبیعی مستقر هستند.

Sorry - Comments are closed