چاووش اوغلو: ترکیه گذرگاه مرزی جدید با عراق ایجاد می‌کند

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تمایل این کشور برای ایجاد گذرگاه جدید با عراق تأکید کرد که این گذرگاه حدود هفت کیلومتر با مثلث مرزی بین ترکیه، عراق و سوریه فاصله دارد.

به نقل از خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور امیدوار است نقش مهمی در بازسازی عراق ایفا کند.

اوغلو در جریان نشست نمایندگان نهادهای جامعه مدنی که در استان «بورسا» واقع در شمال غرب ترکیه برگزار شد تأکید کرد که آنکارا آماده است تجارب خود را در اختیار عراق قرار دهد.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از این مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که آنکارا همچنین متعهد شده است که در نشست کویت که برای بازسازی کشورهای عربی برگزار شد، پنج میلیارد دلار کمک کند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «عراق پتانسیل‌هایی دارد که باعث شده به گزینه افزایش تبادل تجاری با ترکیه بدل شود که [می‌تواند این تبادل] به 100 میلیارد دلار برسد».

اوغلو با بیان اینکه در حال حاضر، حجم مبادلات تجاری عراق با ترکیه به 10 میلیارد دلار نمی‌رسد، تصریح کرد که آنکارا قصد دارد در استان «شرناق» واقع در جنوب شرق این کشور، گذرگاه مرزی جدیدی با عراق ایجا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که این گذرگاه حدود هفت کیلومتر با مثلث مرزی بین ترکیه، عراق و سوریه فاصله دارد.

کویت فوریه گذشته میزبان نشستی برای بازسازی عراق بود و سرمایه‌گذاران حاضر در این نشست متعهد شدند که 30 میلیارد دلار برای بازسازی عراق هزینه کنند.

Sorry - Comments are closed