افزایش همکاری‌های حوزه سلامت با کشور عراق

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر، دانشجویانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در کشور ایران در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: مریم حضرتی، درآخرین روز از سفر به کشور عراق، از دانشگاه پلی تکنیک شهر کوفه و دانشکده پزشکی این دانشگاه، بازدید کرده و ضمن تشریح دستاوردهای این سفر، با اشاره به پتانسیل های قابل توجه نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه پرستاری، افزود: رشته پرستاری از رشته های پر تقاضای داوطلبان ورود به دانشگاه در دنیا و ایران بوده و تاثیر به سزایی در ارتقای سلامت جامعه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، توسعه همکاری ها در حوزه سلامت با کشورهای همسایه را از اولویت های مهم وزارت بهداشت برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر، دانشجویانی از کشور های اروپایی، آسیایی و آفریقایی در کشور ایران در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.

گفتنی است، حضرتی در این سفر، با رییس دانشگاه پلی تکنیک عراق، رییس دانشکده پزشکی و رییس و اعضای هیات علمی دپارتمان پرستاری این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، عبدالکاظم جعفر الیاس، رییس دانشگاه پلی تکنیک عراق، ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی، با اشاره به همکاری های این دانشگاه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک ) و دانشگاه ایلام، درخصوص تداوم همکاری ها در حوزه پزشکی و پرستاری با دانشگاه های علوم پزشکی ایران، ابراز تمایل کرد.

همچنین، در ادامه این دیدار، شکریه، رییس دانشکده پزشکی کوفه، خواست تا امکان برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای دانشجویان و اساتید پرستاری عراقی در ایران فراهم شود.

براساس این گزارش، در ادامه این سفر، هیات پرستاری جمهوری اسلامی ایران، با حمید مکارم، سر کنسول ایران در نجف، دیدار کرده و به گفتگو پرداختند، در این دیدار، از کنسولگری و سفارت ایران در عراق خواسته شد تا درجهت تسهیل همکاری های بهداشتی، درمانی و پرستاری ایران و عراق، هماهنگی های لازم را انجام دهند.

Sorry - Comments are closed