راههای افزایش حجم تجارت ایران و عراق بررسی شد

راههای افزایش حجم تجارت با عراق، توازن بین صادرات و واردات و نحوه وصول مطالبات جمهوری اسلامی از این کشور در دیدار وزیر اقتصاد عراق با رئیس کل بانک مرکزی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا به نقل از بانک مرکزی نوشت: «عبدالناصر همتی» هدف از این دیدار را، پیگیری مسائل مالی، پولی و بهبود روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور دانست و گفت: حجم تجارت بین دو کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد و با توجه به زمینه های مساعد دو طرف، می توان با استفاده از ظرفیت های جدید، بین صادرات و واردات توازن ایجاد کرد.

وی ضمن یادآوری موانع فعالیت شعب بانک های ایرانی در عراق گفت: مبادلات بانکی دو کشور بر پایه دینار انجام می شود و این موضوع کلید افزایش روابط بانکی با عراق است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر رفع موانع و تسهیل فعالیت بانک های دو کشور تاکید کرد.

«فواد حسین» وزیر اقتصاد عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و نیز روند رو به رشد روابط تجاری و سیاسی دو کشور، گفت: روابط تجاری ایران و عراق در حال توسعه است.

وی ایده توازن تجارت خارجی را به نفع دو کشور دانست و خواستار یافتن راهکارهای جدید برای توسعه روابط تجاری با ایران شد.

براساس این گزارش، نخست‌وزیر عراق دیروز ( یکشنبه) در راس یک هیات بلندپایه وارد تهران شد که برخی مقامهای ارشد دولت عراق از جمله وزیران نفت، خارجه، برنامه‌ریزی، تجارت، برق و منابع آبی، مشاور امنیت ملی، رئیس ستاد ارتش عراق، قائم مقام وزیر کشور، رئیس گذرگاه‌های مرزی و چند تن از نمایندگان مجلس این کشور، نخست وزیر عراق را همراهی می‌کنند.

Sorry - Comments are closed