توجه واقع بینانه به همسایگان تحریم آمریکا را بی اثر کرده است

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل کردستان عراق با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصادی ایران در اربیل آن را رخدادی مهم توصیف کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل کردستان عراق گفت: نمایشگاه معرفی توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۲۰۰ شرکت و مرکز تولیدی کشور در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اربیل با مساحت ۷۰۰۰ متر مربع افتتاح و برای مدت‌پنج روز برای بازدید عموم بویژه مقامات و فعالان تجاری وبازرگانی ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص کیفیت نمایشگاه مذکور گفت: برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران در اربیل در سالی که مزین به نام، “رونق تولید”است با عرضه گروه‌های کالایی متنوع تولیدی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاهی اختصاصی و رخدادی مهم در روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق محسوب و در رونق بیش از پیش همکاری‌های مشترک و توسعه روابط تجاری موثر است.

سرکنسول ایران در خصوص حضور کالای ایرانی در بازار کردستان عراق گفت: تجار و بازرگان اقلیم به دلایل مختلف از جمله تشابه سلائق و همچنین کیفیت و قیمت مناسب و دسترسی آسان کالا، تجارت با جمهوری اسلامی ایران را مقرون به صرفه می‌دانند از این رو درصد حضور کالای ایرانی در بازار اقلیم قابل دفاع است.

عبادی در خصوص تاثیر تبلیغات در معرفی کالای ایرانی گفت: تبلیغات در معرفی کالا و جهت دهی تمایل مصرف کننده به امتحان کالا تاثیر بسزایی دارد، ولی عدم استفاده مراکز تولیدی و تجاری ما از ظرفیت و قدرت تاثیرگذار تبلیغات یکی از نواقص اصلی ماست که برخلاف دیگر رقبا اهتمامی به انجام هزینه درآن ندارند.

سرکنسول کشورمان در خصوص برنامه‌های جانبی نمایشگاه اختصاصی کشورمان در اربیل خاطرنشان کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران فرصتی برای ارتباط مستقیم مراکز تولید و تجارو بازرگانان اقلیم و کاهش واسطه هاست از این رو فرصتی برای مراکز تولیدی و فعالان اقتصادی پیش بینی شد تا بصورت رو در رو با همدیگر دیدار و گفتگو کرده و بطور میدانی از بازار مصرف کالا بازدید و رایزنی نمایند.

مرتضی عبادی در خصوص تاثیر تحریم آمریکا در روابط اقتصادی اقلیم با ایران اشاره کرد: هرچند تحریم ظالمانه آمریکا حتی تامین دارو برای بیماران و انتقال کمک مالی هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور برای آسیب دیدگان سیل اخیر را نشانه رفته است، اما توجه واقع بینانه کشور به همسایگان و همچنین مصالح و منافع مادی و معنوی مشترک فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق از جمله اقلیم، تحریم اقتصادی آمریکا در این منطقه را بی اثر کرده است.

Sorry - Comments are closed