صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به عراق از ۲ ماه آینده/ سال گذشته ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کردیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۲ ماه آینده طی تفاهم‌نامه‌ای که با کشور عراق منعقد کردیم صادرات دارو و تجهزات پزشکی به عراق انجام می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران هلث در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در زمان تحریم با تکیه بر توان تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان می‌توانیم مشکلات را به حداقل یا حتی به صفر برسانیم.

وی از صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال آینده خبر داد و گفت: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی محصولات با کیفیت مطلوب و دارای استاندارد بین المللی را در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسانند.
نمکی درباره تفاهم‌نامه با کشور عراق برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی گفت: از ۲ ماه آینده طی تفاهم‌نامه‌ای که با کشور عراق منعقد کردیم صادرات دارو و تجهزات پزشکی از ایران به عراق انجام خواهد شد.

رونمایی از ۲۳ محصول جدید در نمایشگاه ایران هلث

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ایجاد قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: بنا نداریم نام کنسرسیونی را راه بیاندازیم بلکه در قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی مدیریت به صورت مشارکتی و با نظر و مشورت شورای مشورتی سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد.

 وی یادآوری کرد: در نمایشگاه ایران هلث امسال تعداد تولیدکنندگان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است و از ۲۳ محصول جدید رونمایی کردیم.

Sorry - Comments are closed