ساماندهی بازارچه مرزی سومار از اولویت‌های وزارت کشور

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از بازارچه مرزی سومار ساماندهی این بازارچه را از اولویت‌های وزارت کشور دانست.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بابک دین پرست در این بازدید حجم صادرات کالا از طریق بازارچه سومار را بیش از حد انتظار ارزیابی کرد و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای بهبود معیشت مردم منطقه و کاهش نرخ بیکاری را ضروری دانست.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ساماندهی وضعیت بازارچه و رفع مشکلات پیش رو با توجه به اهمیت مرز سومار بلحاظ دسترسی مناسب با مرکز عراق از اولویت‌های وزارت کشور است.

محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز درگزارشی ضرورت بهبود راه دسترسی به بازارچه، تکمیل زیرساخت‌ها وتسریع در رسمی نمودن آنرا با اولویت بهره مندی وعمران شهرستان گیلانغرب از مهمترین خواست و مطالبات بحق مردم این شهرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته بیشترین حجم صادرات مرز‌های استان از مرز سومار صورت گرفته است، گفت: در سال ۹۷ ارزش صادرات کالا از بازارچه سومار یک میلیارد و دویست وچهل میلیون دلار بوده است.

فرماندار گیلانغرب افزود: در دوماهه نخست امسال هم ۱۴۶ هزارتن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار توسط ۶ هزار و ۸۰۰ کامیون به کشور عراق صادر شده که این امر نشان دهنده اهمیت مرزسومار برای طرف عراقی است.
محمودیان خاطرنشان کرد: درحال حاضر عرصه بازارچه و پارکینگ در مساحتی بالغ بر ۲۸ هکتار جوابگوی حجم مبادلات نیست و ارتقاء و توسعه آن کاملا ضروری است.

Sorry - Comments are closed