رشد ۳ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۰۹ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۶۵ هزارتن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳ درصد و از حیث وزن ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ۳۴۵ میلیون دلار با وزن ۷۸۳ هزار تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان. خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۵ درصد و از حیث وزن نیز ۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۲۶۴ میلیون دلار کالا با وزن ۵۸۲ هزارتن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

خلیل حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات کرمانشاه را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یافولادی گرم نوردشده، انواع بستنی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، لبنیات، کود شیمیایی اوره، ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سه ماهه نخست سال ۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۴۸۵ نوع کالا اعلام کرد و گفت: در این مدت از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۰ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed