۱.۵ میلیون نفر از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: در این مدت تاکنون تردد یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۸۴ نفر تردد از مرز شلمچه ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

بهرامی نیا تعداد اتباع خارجی خارج شده از مرز شلمچه را ۵۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد مسافران خارجی وارد شده از این مرز از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۸۰ هزار و ۹۵۵ نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به تعداد خروج و ورود مسافران ایرانی از مرز شلمچه گفت: طی پنج ماه سال جاری تاکنون ۱۶۲ هزار و ۲۹۱ نفر مسافر ایرانی از مرز شلمچه خارج و ۱۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

۸.۵درصد کاهش تردد در مرز چذابه

بهرامی نیا افزود: طی پنج ماه سال جاری  ۱۳۸ هزار و ۸۴۷ نفر از مرز چذابه تردد کرده اند که به دلیل سیلاب و بسته بودن مرز در ماههای نخست سال ، این رقم  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۸.۵ درصد کاهش داشته است.
وی در خصوص تردد مسافران خارجی از مرز چذابه نیز عنوان کرد: آمار خروج این مسافران از این نقطه مرزی از ابتدای سال جاری تاکنون  ۵۵ هزار و ۹۵۶ نفر و ورود مسافران خارجی نیز  ۶۰ هزار و ۸۱۸ نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد ۳۲ هزار و ۲۹۸ نفر مسافر ایرانی از این نقطه به کشور عراق مشرف شده  و تعداد ۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر نیز وارد شده اند.

رشد بیش از ۱۱۴ درصدی صادرات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: میزان صادرات صورت گرفته از مرز شلمچه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۸۳۶ هزار و ۴۴۶ تن به ثبت رسیده که بیش از ۱۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بهرامی نیا در خصوص صادرات کالا از مرز چذابه نیز بیان کرد: طی پنج ماه اخیر تاکنون صادرات  ۳۱۲ هزار و ۳۸ تن کالا از این مرز صورت گرفته که کاهش ۶۰ درصدی صادرات از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز مربوط به بسته بودن پایانه مرزی چذابه به دلیل سیلاب در ماه های ابتدای سال می باشد.

به گزارش ایرنا مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزدگان در غرب خوزستان از مبادی تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق می باشد.

بر این اساس روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، شیلات، انواع روغن های صنعتی از مرز شلمچه به عراق صادر می شود. پایانه مرزی شلمچه نیز در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره قرار دارد.

Sorry - Comments are closed