تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی سنندج و حلبچه

تفاهم نامه اتاق بازرگانی سنندج و حلبچه در سنندج به امضا رسید.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق در نشست مشترک با رئیس اعضای اتاق بازرگانی سنندج گفت: یکی از نیاز‌های بازرگانان وتجار وجود بانک اقتصادی مشترک بین ایران و عراق است که پیشنهاد می‌شود این کار مهم به همت مسؤولان ارشد هر دو طرف انجام شود.

پیشوا احمدمحمود با اشاره به اینکه چندسالی است که حلبچه استان شده است وچند ماهی است که اتاق بازرگانی هم در حلبچه شروع بکار کرده است گفت: علاوه بر مرز مشترک بین حلبچه و سنندج مشترکات فرهنگی، ادبی و مذهبی هم بین ما وجود دارد.

وی به مشوق‌های سرمایه‌گذاری دراقلیم کردستان عراق اشاره کرد وگفت:علاوه بر تحویل زمین رایگان به سرمایه گذار، هر سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف است که به دنبال افزایش آن به ۲۰ سال در حلبچه هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان گفت: مشکلاتی بین بازرگانان ایرانی و عراقی در اقلیم کردستان عراق پیش آمده است که پیشنهاد می‌شود از این به بعد قرارداد‌های بین بازرگانان دو طرف از فیلتر مرکز داوری انجام شود.
وی با بیان اینکه ایجاد بانک اقتصادی مشترک بین ایران و عراق مد نظر ماست گفت: باید طرح ایجاد بانک اقتصادی مشترک بین ایران و عراق از حالت تشریفات خارج و عملیاتی شود تا هرچه زودتر بتوانیم مناسبات اقتصادی بین دو طرف را تقویت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج گفت: مسائل اقتصادی بین سنندج و حلبچه از مبادی اتاق‌های بازرگانی دو طرف انجام شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

سید کمال حسینی با اشاره به اینکه باید بازرگانان و تجار از مبادی اتاق‌های بازرگانی معرفی شوند و با آن‌ها همکاری شود، گفت: آمادگی معرفی افراد حرفه‌ای و متخصص در حوزه تجارت و اقتصاد به اتاق بازرگانی حلبچه داریم.
درادامه این نشست هرکدام از تجار و بازرگانان استان مسائل و مشکلات پیش روی بحث تولید و صادرات در استان بیان کردند.

Sorry - Comments are closed