سفیر ایران در بغداد: روابط تجاری با اقلیم کردستان گسترده است

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که پیوندهای اقتصادی جمهوری اسلامی با اقلیم کردستان عراق ممتاز و گسترده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ایرج مسجدی روز سه‌شنبه در آیین راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در شهر سلیمانیه عراق گفت که بیش از ۱۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

وی بیان کرد که حضور چشمگیر مسئولان، بخش‌های گوناگون اقتصادی و بازرگانی و مشارکت گسترده مردم اقلیم کردستان در آیین گشایش این نمایشگاه بیانگر اهمیت روابط اقتصادی و استقبال مناسب از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ایران در بغداد یادآور شد: مسئولان ایرانی در برنامه‌ای برای افزایش مناسبات اقتصادی و بازرگانی با عراق به میزان ۲۰ میلیارد دلار در سال هدف‌گذاری کرده‌اند که سهم مهمی از این رقم مربوط به اقلیم کردستان است.

مسجدی گفت که کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان بازار مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی است و تجار و تولیدکنندگان کشورمان باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی و کسب درآمدهای بیشتر بهره گیرند.

وی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران خواست که در مقوله سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به اقلیم کردستان و عراق تلاش کنند.

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق آماده هر گونه کمک و مشاوره به بازرگانان، تولیدکنندگان و بخش های اقتصادی کشور برای توسعه تجارت و معرفی کالاهای ایرانی است.

Sorry - Comments are closed