نخستین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: نخستین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق امسال در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیژن کردستانی از راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کرمانشاه در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امید داریم این شهرک زمینه‌ای برای ورود ایده‌‌های برتر تولیدی نه تنها در بازارهای داخل بلکه به کشورهای همسایه باشد.

وی به وجود ۲۱ ناحیه و شهرک صنعتی در استان اشاره و عنوان کرد: ۲۴۰۰ هکتار زمین در اختیار آن‌ها قرار دارد و ۱۵۰۰ هکتار از این اراضی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان گفت: امسال نیز بر اساس اسناد بالادستی و حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان گام خوبی برای رونق تولید و اشتغال برداشتیم و در ۹ ماهه امسال ۱۸۰ سرمایه‌گذار به استان جذب شده است.

کردستانی از صادرات حدود سه میلیون دلاری تولیدات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از سه میلیون دلار کالا از محصولات تولیدی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادر شده شامل فرش ماشینی، عصاره شیرین بیان، انواع لوله از پی وی سی و محصولات مرتبط با قیر است گفت: عمده کالاهای صادر شده مربوط به تولیدات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان بوده است.

کردستانی از وجود حدود ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان نیز اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بیشتر این واحدها و توسعه صادرات آن‌ها را فراهم کنیم.

Sorry - Comments are closed