فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد

به درخواست طرف عراقی و به منظور کنترل و مقابله با شیوع ویروش کرونا بازارچه سیرانبند بانه برای زمان نامشخص متوقف و این مرز بسته شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امین زاده سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: بنابر تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق بازارچه سیرانبند تعطیل شد که اتخاذ این تصمیم بیشتر به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اجرایی شده، ولی امیداوریم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

او با بیان اینکه مبادلات تجاری بازارچه سیرانبند در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشت، ولی اکنون به درخواست طرف عراقی بسته شد، افزود: علاوه بر مبادلات تجاری، مشترکات فرهنگی و ارتباطات خویشاوندی بین مردم اقلیم کردستان و شهرستان بانه نیز هست که ریشه تاریخی دارد.

فعالیت در بازارچه سیرانبند بانه از سال ۷۴ آغاز شده و کالا‌های مانند مصالح ساختمانی، شیشه، انواع مصنوعات پلاستیکی، میوه و تره بار به اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا کلیه اماکن عمومی این شهرستان از روز دوشنبه به مدت ۲ هفته تعطیل است.

امین زاده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: کلیه اماکن عمومی شامل باشگاه‌های ورزشی، استخر‌های شنا، تالار‌های عروسی، قلیان سرا‌ها و قهوه خانه‌ها به مدت ۲ هفته (۱۴ روز از ۶ تا ۲۰ اسفند سال جاری) تعطیل شد.

او با بیان اینکه تاکنون مواردی از وجود این بیماری در بانه مشاهده نشده است، افزود: در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان تدابیر پیشگیرانه در حال انجام است و در صورت نیاز یکی از بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به این ویروس اختصاص می‌یابد.

امین‌زاده با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در ادارات اضافه کرد: باید در ادارات و مکان‌های عمومی، وسایل و اشیای که تماس دست با آن‌ها زیاد است به صورت مرتب ضدعفونی شود و برگزاری مراسم عمومی نیز تا زمانی که خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد، لغو شود.

Sorry - Comments are closed