تجار ارسال محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز پرویزخان را مدیریت کنند

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار قصرشیرین از تجار خواست ارسال محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان را برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مرز مدیریت کنند.

«مرادعلی تاتار» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه تجار و صادرکنندگان با برنامه و براساس نیاز بازار عراق محصول گوجه‌فرنگی به منظور صادرات وارد مرز رسمی پرویزخان کنند، گفت: اکنون حدود ۳۵۰ کامیون گوجه‌فرنگی وارد این مرز شده که ورود کامیون های جدید حامل این محصول باعث خواب کامیون ها و خرابی و فساد محصول می‌شود.

وی اظهار داشت: تجار و صادرکنندگان باید قبل از ارسال محموله‌های گوجه فرنگی نسبت به وضعیت مرز و میزان تقاضای بازار عراق کسب اطلاع کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: چنانچه تجار بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی گوجه می‌کنند این اقدام باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود.

تاتار اضافه کرد: ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات نتیجه ارسال بی رویه محموله های فساد پذیر از جمله گوجه فرنگی است که برای پیشگیری از این وضعیت باید نسبت به ارسال محموله با برنامه عمل کرد.

Sorry - Comments are closed