بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز بین‌المللی شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز بین‌المللی شلمچه گفت: ظرفیت راهبردی صادرات کالا در امسال از بندرخشک شلمچه فراهم است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحیدری فرماندار ویژه خرمشهر روز سه‌شنبه در نشست پشتیبانی و رفع موانع صادرات در مرز بین المللی شلمچه گفت: به دنبال نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” تجار، تولیدکنندگان و بازرگانان باید بتوانند از ظرفیت‌های راهبردی بندر زمینی شلمچه و گمرکات مرز دریایی خرمشهر بهره‌مند شوند.

او افزود: بازگشایی دروازده دوم صادراتی مرز شلمچه ظرفیت تبادل کالا را افزایش داده و یک اهرم بسیار خوب برای فعال کردن تجارت بین ۲ کشور ایران و عراق است لذا مشکلات و موانع زیرساختی آن باید برطرف شود.

حیدری استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در خرمشهر برای گسترش صادرات به کشور عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال گذشته از ظرفیت بخش خصوصی اتاق بازرگانی به نحوه شایسته استفاده نشد اما امسال باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی خرمشهر در این زمینه بهره لازم برده شود.

او تصریح کرد:در حال حاضر شرایط فعالیت بازرگانی در مرز شلمچه فراهم است و هماهنگی مدیریتی در پایانه مرزی شلمچه وجود دارد. امیدواریم با هماهنگی ایجاد شده این روند در معیشت مردم منطقه نیز تاثیر گذار باشد و فرصت‌های شغلی جدیدی در منطقه تعریف کند.

Sorry - Comments are closed