تخفیف 50 درصدی به صادرکنندگان در تعرفه حمل و نقل راه آهن

1884728
عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن: به صادرکنندگان کالا، بر اساس حجم و وزن بار، تخفیف هایی تا 50 درصد تعرفه حمل بار ارائه می شود.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین عاشوری با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی با شبکه ریلی پارسال 12 درصد رشد داشت ، گفت : حمل بار و صادرات از طریق ریل، اقتصادی و ایمن ترین روش است و شرکت راه آهن از دو سال قبل با هماهنگی کشورهای مقصد، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل، تخفیف های تعرفه ای تا سقف 50 درصد در نظر گرفته که موجب شده است صادرات ریلی افزایش یابد.

وی افزود : در شش ماه نخست امسال، تبادلات مرزی از طریق ریل، با پاکستان از طریق مرز میرجاوه 150 درصد و با ترکیه 90 درصد رشد داشته و شش میلیون تن کالای صادراتی با شبکه ریلی حمل شده است.
به گفته عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن، اتصال راه آهن ایران با آلمان برقرار شده است و از ابتدای 2018 ، قطار برنامه ای در این مسیر راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه راه آهن ایران از طریق سرخس و اینچه برون به ترکمنستان ، از طریق جلفا به جمهوری آذربایجان، از طریق مرز رازی به ترکیه و از طریق میرجاوه به پاکستان متصل است ، افزود: مسیر ریلی تا مرز افغانستان و عراق رفته است که در افغانستان تا 50 کیلومتر در داخل خاک آن کشور راه آهن در دست ساخت است و تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
در مورد عراق نیز، تا شلمچه خط ریلی داریم و امیدواریم با کمک دولت عراق، خط ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود تا اتصالات کریدورهای ریلی را برای صادرات و ترانزیت تکمیل کنیم.
عاشوری افزود : همچنین سه بندر شهید رجایی، خرمشهر و امام خمینی در خلیج فارس و بندر امیرآباد در خزر نیز به شبکه ریلی متصل است و امیدواریم برای افزایش جابجایی بار، هرچه سریع تر با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر بوشهر، چابهار و انزلی به شبکه ریلی متصل شود.
وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم ریل در جابجایی بار بنادر به 45 درصد گفت: هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار بنادر کمتر از 10 درصد است و افزایش ان نقش مهمی در تسهیل فرایند انتقال و جابجایی بار و کاهش هزینه خواهد داشت.
عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن مزیت زمان کمتر را در کنار هزینه پایین تر حمل بار، یکی دیگر از عوامل استقبال بیشتر صادرکنندگان به استفاده از ریل دانست و تاکید کرد: پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و 620 کیلومتر یک هفته طول می کشید اما در حال حاضر کمتر از سه روز طی می شود و شرکت راه آهن به صاحبان کالا تضمین زمانی می دهد که اگر به تعهد عمل نشود ، جریمه پرداخت خواهد کرد و صادرکنندگان می توانند با اطمینان از زمان بندی دقیق، کالای خود را به راه آهن بسپارند.

Sorry - Comments are closed