تردد روزانه 500 کامیون حامل کالای صادراتی از مرز خسروی

دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اکنون روزانه به طور میانگین 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی خسروی به عراق می رود.

خبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه پیام رسان گمرک جمهوری اسلامی ایران نوشت: صادرات کالا از مرز رسمی خسروی طبق روال گذشته است.
در نیمه نخست امسال، 164 هزار تن کالا به ارزش 33 میلیون دلار توسط 7 هزار و 500 کامیون از طریق مرز رسمی خسروی به عراق صادر شد.
البته ممنوعیت تردد مسافران از این مرز همچنان ادامه دارد و فقط فعالیت های تجاری در مرز خسروی از سر گرفته شده است.
پانزدهم آبان ماه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین به ایرنا گفت: صادرات کالا به عراق از طریق مرز رسمی خسروی که یک هفته به دلیل محدودیت های ترافیکی اربعین متوقف شده بود، از یکشنبه (چهاردهم آبان) از سرگرفته شد.
مرز خسروی نزدیک ترین نقطه ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست. این مرز تا بغداد 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
همان روز دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرک های اجرایی سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به نامه وزارت کشور و به نزدیک بودن ایام برگزاری آیین اربعین سینی و اعزام زایران از مرزهای مجاز زمینی خسروی، مهران، چزابه و شلمچه، تردد کامیون های تجاری در این روزها با محدودیت هایی روبروست.
در این بخشنامه از گمرک های اجرایی خواسته شده است تا بیست و سوم آبان از پذیرش محموله های صادراتی بجز کامیون های یخچال دار و حامل مواد غذایی فاسد شدنی به مقصد مرزی های یاد شده خودداری کنند.

 

Sorry - Comments are closed