ذوالفقاری: ایران با حذف روادید عراق موافق است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه ایران با حذف روادید عراق موافق است، گفت: در کنار عشق و علاقه زائران، عزت، کرامت و امنیت آنان مساله بسیار مهمی است و لغو روادید عراق به زمینه ها و زیرساخت هایی نیاز دارد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین ذوالفقاری روز جمعه در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران، لغو روادید برای کشور عراق را موضوع مهم و اساسی دانست و افزود: عمده کسانی که از ایران به عراق و یا برعکس تردد دارند، با نیت زیارت سفر می کنند و این مساله ایجاب می کند تا دو کشور اسلامی تدبیری برای تسهیل این اقدام ارزشی و معنوی بیندیشند.
وی ادامه داد: ایران کاملا با حذف روادید موافق است و پیگیری های لازم را انجام داده اما دولت عراق به دلیل وضعیت امنیتی و همچنین نبود زیرساخت های کافی برای افزایش زائران در ایام اربعین دیدگاه هایی دارد زیرا باید برآورد کند که در صورت دو برابر شدن زائران ایرانی اربعین آیا توانایی زیرساختی برای پذیرایی از آنان را دارد یا خیر.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید بین دو کشور زمینه هایی را لازم دارد و اگر این زمینه ها تا حدی فراهم شود دو کشور نسبت به لغو آن اقدام می کنند.
ذوالفقاری در پاسخ به سوالی درمورد اینکه زائران برای دریافت پول از دستگاه های عابر بانک در کشور عراق مشکلاتی داشتند، تصریح کرد: دستگاه های عابر بانک ملی و پارسیان در خاک عراق مستقر شدند اما پیش از این نیز به زائران تاکید شده بود که حتما وجه نقد همراه خود داشته باشند.
وی اضافه کرد: مساله شارژ دستگاه های عابربانک در کشور عراق ساده نیست و محدودیت هایی وجود دارد و تنها برای کمک به زائران این نوع خدمات تدارک دیده شده بود اما نباید زائران تصور کنند که همه خدمات بانکی را می توانند از طریق این دستگاه ها دریافت کنند .
به گزارش ایرنا، نشست ستاد مرکزی اربعین امروز(جمعه) باحضور نمایندگانی از دستگاه های متولی در وزارت کشور تشکیل و آخرین وضعیت بازگشت زائران اربعین تشرح شد.
تا آخرین ساعات صدور ویزا توسط دفاتر مجاز، دو میلیون و 350 هزار روادید صادر شده است و تاکنون یک میلیون و 350 هزار تن زائر اربعین از طریق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به کشور بازگشته اند.

Sorry - Comments are closed