ترکیه برای بازسازی عراق 5 میلیارد دلار تسهیلات ارائه می کند

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش برای بازسازی عراق پنج میلیارد دلار تسهیلات اعتباری به بغداد ارائه می کند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، چاووش اوغلو در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد: در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق ارایه این تسهیلات برای بازسازی عراق پیشنهاد شد.
وی در این پیام خود همچنین نوشت: ‘در کنار برادران عراق به عنوان کشور همسایه، دوست و همسفر معتمد خواهیم ایستاد.’
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی پیش از سفر به کویت در گفتگو با خبرنگاران گفت: ترکیه اقدامات لازم را در مسیر پاکسازی عراق از عناصر داعش و بازسازی مجدد این کشور انجام خواهد داد.
وی با تاکید بر اهمیت بازگشت مجدد پناهجویان عراقی به کشور خود بیان کرد: ترکیه از سال 2004 به این سو حدود 500 میلیون دلار کمک در زمینه توسعه و امور بشردوستانه به عراق ارائه داده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای برخی پروژه ها توسط آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه در عراق اظهار کرد: ارزش پروژه های شرکت های ترکیه در عراق نیز بالغ بر 25 میلیارد دلار است.
کنفرانس بازسازی عراق روز گذشته با حضور نمایندگان 70 کشور و 2300 شرکت و سازمان بین المللی در کویت آغاز شد.
بنا به اعلام رسانه ها، در خلال این کنفرانس 157 پروژه سرمایه گذاری در زمینه های زیرساختی، آب، انرژی، عمران و فناوری ارایه شده است.
به گزارش آناتولی، مقامات عراقی اعلام کرده اند که برای بازسازی مناطق غرب و شمال غرب این کشور که از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد شده است، به 88.2 میلیارد دلار بودجه نیاز دارند.

Sorry - Comments are closed