رشد ۴۴ درصدی صادرات اظهارشده در گمرک کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۴۴ درصدی صادرات اظهارشده درگمرک کرمانشاه خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل گمرکات استان کرمانشاه نوشت: خلیل حیدری اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سالجاری ۶۶۲ میلیون و ۹۱۶ هزارو ۶۸۲ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۶۶۲ هزارو ۶۸۴ تن درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۴ درصدی و از حیث وزن نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است .

وی افزود: از این میزان ، تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۴۶۴ میلیون و ۶۵۸ هزارو ۸۶۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۰ هزارو ۲۲۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۴ درصد و از حیث وزن نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است .

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان کرد: در نیمه نخست سالجاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۱۴۱ میلیون و ۶۹۱ هزارو ۲۶۷ دلار کالا به وزن ۴۵۶ هزارو ۴۰۲ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۴ درصد افزایش و از حیث وزن نیز رشد ۱۲۶ درصدی داشته است.

حیدری خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۴۶ میلیون و ۵۲۹ هزارو ۱۲ دلار کالا به وزن ۱۱۰ هزارو ۸۰۴ تن می باشد. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را نیز ۱۰ میلیون و ۳۷ هزارو ۵۴۳ دلار کالا به وزن ۱۵ هزارو ۲۴۹ تن عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی ، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی، انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستی، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت، عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

Sorry - Comments are closed