صادرات ۴,۵ میلیارد دلاری ایران به عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از صادرات افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به عراق طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به نقل از پایگاه جامع اطلاع رسانی رادیو، سید حمید حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: از این میزان صادرات ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به گاز و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سهم انواع و اقسام کالا ها بوده است.

وی همچنین حجم صادرات ایران به عراق طی شش ماهه نخست سال گذشته را سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و اظهارداشت: میزان صادرات کالا طی این مدت نسبت به سال گذشته از رشد یک میلیارد دلاری (۳۰ درصد) حکایت دارد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: این دو کشور عضو اوپک و در عین حال میدان های نفتی مشترک با یکدیگر دارند.

وی افزود: ایران و عراق بجزء صادرات نفت در بسیاری از زمینه ها می توانند بایکدیگر همکاری داشته باشند.

حسینی ضمن اشاره به صادرات گاز ایران به عراق است، اظهارداشت: هم اکنون روزانه ۴۷ میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه گاز صادراتی ایران بیشتر به مصرف نیروگاه های عراق می رسد، گفت: عراقی ها در حال مذاکره با شرکت گاز ایران هستند تا بحث گازرسانی به صنایع و منازل مسکونی این کشور توسط ایرانی ها انجام شود.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد حجم قابل توجهی از گاز کشور به عراق صادر خواهد شد.

وی در ادامه یادآورشد: عراق علی رغم برخورداری از منابع نفتی به لحاظ گاز مانند عربستان با کمبود شدید مواجه و به عبارتی فاقد گاز شهری است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

Sorry - Comments are closed