راه‌اندازی شرکت‌های توریسم درمانی در عراق

سرکنسول ایران در نجف اشرف گفت که ایران در حوزه سلامت فضای قابل توجهی برای فعالیت در عراق دارد و در صورت برنامه‌ریزی دقیق امکان حضور پررنگ‌تر کشور در این حوزه وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، حمید مکارم شیرازی عصر امروز در نشست سلامت و گردشگری اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: با توجه به بالا بودن تعداد سفر شهروندان عراقی به ایران، ظرفیت مناسبی برای افزایش فعالیت‌ها در حوزه سلامت وجود دارد. این ظرفیت و زیرسازی می‌تواند برای تمام کشور و به طور خاص استان‌های غرب در نظر گرفته شود.

به گفته وی اگر بیمارستان‌های غربی ایران توسعه یافته و امکانات لازم برای سرویس‌دهی به این مسافران عراقی را فراهم کند می‌توان انتظار داشت از این طریق یک فضای ارزآوری جدید برای کشور ایجاد شود.

سرکنسول ایران در نجف با بیان اینکه در نظر گرفتن چکاپ پزشکی رایگان در بیمارستان‌های غربی ایران یک گزینه قابل پیگیری برای مسافران عراقی به شمار می‌رود، توضیح داد: در صورتی که فضای این چکاپ فراهم شود، بسیاری از افرادی که از وضعیت دقیق سلامت خود آگاه نیستند مطلع خواهند شد و به این ترتیب برای بیماران احتمالی بستر مراجعه دوباره به ایران و حضور در زیرساخت‌های بیمارستانی کشور فراهم خواهد شد.

مکارم با اشاره به امکان گسترش تأسیسات درمانی ایران در عراق اظهار کرد: ما می‌توانیم در عراق شرکت‌های توریسم درمانی راه‌اندازی کنیم که در تمام شهرها فعال شده و امکان مراجعه عراقی‌ها را فراهم کند. این مراکز می‌توانند بیماران عراقی را پس از تشخیص بیماری برای ادامه درمان به مراکز داخلی ایران معرفی کرده و در نهایت به گسترش توریسم سلامت در کشور کمکی جدی کنند.

در ادامه این نشست یحیی آل اسحاق – رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز از ظرفیت قابل توجه توریسم سلامت میان ایران و عراق گفت و ادامه داد: در طول سال‌های گذشته ظرفیت فعالیت ایران در حوزه سلامت منطقه و به طور خاص عراق افزایش یافته اما برای استفاده از این فضا چگونگی برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: با فعال کردن مراکز رسمی، قابل اعتماد و کارآمد در عراق، امکان سودجویی از افرادی که صرفاً به منفعت شخصی خود فکر می‌کنند از بین می‌رود و با خدمات کیفی، ارزآوری جدیدی برای کشور رقم خواهد خورد.

Sorry - Comments are closed