افزایش چشمگیر تردد مسافر و کالا با حذف هزینه روادید بین ایران و عراق

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: دولت با پیشنهاد حذف هزینه روادید بین دو کشور ایران و عراق، سبب رونق در معاملات بین دو کشور و افزایش حضور مسافران عراقی را در فروردین ماه فراهم کرد.

به نقل از خبرگزاری فارس، رحیم غلامیان از افزایش چشمگیر صادرات و نیز تردد مسافر در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر خبر داد و افزود: دولت با به کارگیری سیاست جذب سرمایه، افزایش معاملات و نیز افزایش درآمد کشور از محل حضور گردشگران و میهمانان خارجی، در یک اقدام دیپلماتیک و دوجانبه، حذف هزینه صدور روادید را برای شهروندان عراقی رایگان اعلام کرد که البته دولت عراق نیز در اقدامی متقابل این طرح را برای شهروندان ایرانی به اجرا رسانید.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد با این اقدام مناسب بین دو کشور ایران و عراق، تردد مسافر و نیز صادرات کالا به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که در فروردین 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش 74 درصدی تردد مسافر از طریق پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر بوده‌ایم.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: 81 هزار و 769 نفر مسافر با میانگین تردد روزانه دو هزار و 638 نفر در فروردین امسال از پایانه مرزی تمرچین تردد داشته‌اند این در حالی است که این میزان تردد در فروردین سال گذشته 46 هزار و 918 نفر مسافر بود که نشان از رشد 74 درصدی تردد مسافران دارد و 63 درصد آن مربوط به مسافران ایرانی و 37 درصد مسافران خارجی است.

غلامیان همچنین به آمار تردد اتوبوس‌ها هم از این پایانه اشاره کرد و یادآور شد: در فروردین ماه امسال 780 دستگاه اتوبوس با میانگین تردد روزانه 25 دستگاه  از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد دارد.

وی همچنین افزود: سیستم‌های ثبت تردد این پایانه نشان از عبور و مرور یک هزار و 883 دستگاه خودروی سواری از این پایانه مرزی دارد، این تعداد تردد 46 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد، که 95 درصد از این میزان مربوط به تردد خودروهای سواری ایرانی و پنج درصد خارجی بودند.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر خاطر نشان کرد: بیش از دو هزار و 500 دستگاه کامیون ترانزیتی در فروردین ماه 98 از پایانه مرزی تمرچین تردد داشته‌اند همچنین در همین مدت یک هزار و 64 دستگاه کامیون ترانزیتی خروجی از این پایانه تردد داشته‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

غلامیان در پایان افزود: در فروردین ماه امسال یک هزار و 519 دستگاه کامیون ترانزیتی ورودی به کشور داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 800 درصد رشد داشته است.

Sorry - Comments are closed