افزایش صادرات کالا از مرز شلمچه

مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۴۳ هزار و ۵۸۱ تن کالا در مدت یک ماه از مرز تجاری شلمچه به کشور عراق صادر شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی عطرفه مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند میانگین تردد روزانه کامیون‌های حامل کالای ایرانی در بارانداز شلمچه را ۳۵۰ تا ۴۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر ورود کامیون‌های حامل کالای صادراتی در بارانداز پایانه تجاری شلمچه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون عراقی برای بارگیری کالا در این بارانداز تردد دارند.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از مرز بین المللی شلمچه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: ارزش کالا‌های صادر شده به کشور عراق طی این مدت ۳۷ میلیون دلار بوده است.

مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه با فعال شدن چهار شرکت لجستیکی در پایانه تجاری شلمچه یکهزار فرصت شغلی در این مرز بین المللی فراهم شده است در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان درگیری در بارانداز شلمچه گفت: فیلم مذکور مربوط به درگیری در خارج از بارانداز پایانه شلمچه در سال گذشته بوده و طی امسال درگیری و ناامنی در بارانداز این پایانه رخ نداده است.

عطرفه با بیان اینکه امنیت کالا و کامیون‌های حامل بار در بارانداز پایانه تجاری شلمچه فراهم است افزود: هم اینک چهار شرکت لجستیکی در محوطه بارانداز تامین امنیت صاحبان کالا و کامیون‌ها را به عهده دارند.

Sorry - Comments are closed