روزانه حدود ۲۸۰ دستگاه کامیون کالا از مرز باشماق ترانزیت می شود

روزانه حدود ۲۸۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالا از طریق مرز باشماق مریوان به مقصد و یا از مبدا اقلیم کردستان عراق ترانزیت ورودی و خروجی صورت می گیرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیر پایانه مرزی باشماق اظهار داشت: میزان ترانزیت خروجی روزانه از طریق مرز باشماق ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون است.

افشین شعبانی اضافه کرد: در طول روز همچنین به طور متوسط بین ۵۰ تا ۸۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت ورودی داریم.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از طریق مرز باشماق مریوان به کردستان عراق صادر می شود، یادآور شد: میزان واردات کالا نیز هشت تا ۲۰ دستگاه کامیون در روز است.

مدیر پایانه مرزی باشماق با اشاره به اینکه در طول روز به طور متوسط حدود ۴۰۰ نفر مسافر نیز از این مرز تردد می کنند، یادآور شد: این آمار در فصل بهار و تابستان گاهی تا ۲ هزار نفر در روز نیز می رسد.

شعبانی از برنامه ریزی و در دست اجرا بودن طرحی برای ساماندهی ترافیکی این مرز خبر داد و گفت: در این طرح سه معبر برای بخش های مختلف ترانزیت کالا و مسافر در نظر گرفته شده است.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

Sorry - Comments are closed