استقبال عراق از مشارکت اصفهانی ها در اجرای 190 طرح سرمایه گذاری

 

وزارت صنایع عراق از مشارکت شرکت های ایرانی به ویژه استان اصفهان در اجرای 190 طرح سرمایه گذاری استقبال می کند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر صنایع عراق در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عراق در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان، سرمایه گذاری مشترک تولیدکنندگان استان اصفهان با همتایان عراقی را در تعمیق همکاری های اقتصادی دو طرف موثر دانست و افزود: با توجه به توانمندی استان اصفهان در دو صنعت پلاستیک و فولاد، اتاق های بازرگانی می تواند زمینه حضور صنعتگران اصفهان را در عراق فراهم کند.

عبدالله صالح الجبوری افزود: 190 پروژه سرمایه گذاری از سوی وزارت صنایع عراق معرفی می شود و از شرکت های ایرانی به ویژه استان  اصفهان استقبال می کنیم که در این پروژه سرمایه گذاری مشترک کنند و دولت عراق ضمانت آنرا بر عهده می گیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست گفت: استان اصفهان با 9 هزار و 200 واحد صنعتی و معادن متنوع و قطب تولیدات کشاورزی می تواند نیاز بازار عراق را در بخش های مختلف تامین کند.

بهرام سبحانی افزود: اصفهان در بخش فولاد می تواند علاوه بر ایجاد واحدهای تولید میلگرد مواد اولیه مورد نیاز این بخش را تامین کند .

وی خواستار اصلاح تعرفه ورود محصولات فولادی به عراق شد و گفت: امکان تولید برخی از محصولات فولادی در عراق فراهم نیست و  تا زمان خودکفایی عراق، ایران می تواند با تعرفه مناسب نیاز بازار این کشور را برطرف کند.

همچنین سید متقی جاسم رییس اتاق صنایع بابل عراق در این نشست خواستار فعال شدن سفارتخانه و کنسولگری های دو کشور در بستر سازی توسعه روابط  اقتصادی شد و گفت: نمایندگی دو کشور می توانند نقش موثری در معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری عراق و ایران داشته باشند.

در پایان این نشست گفتگوی های تجاری بین فعالان اقتصادی و هیات تجاری عراق متشکل از روسای اتاق های بازرگانی چند استان این کشور برقرار شد.

Sorry - Comments are closed