حرکت کامیون‌های حامل بار صادراتی به مرز چذابه ممنوع شد

فرماندار دشت آزادگان گفت: حرکت کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به سمت پایانه تجاری چذابه از روز دوشنبه ۱۵مهر ۱۳۹۸ همزمان با شتاب گرفتن حرکت کاروان‌های اربعین حسینی ممنوع شد تا تردد زائران در مسیرهای منتهی به گذرگاه مرزی چذابه امن‌تر و روان‌تر شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمید سیلاوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز چذابه افزود: پیرو ممنوعیت تردد کامیون های و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی به عراق از مرز چذابه، گمرک نیز فعالیت خود را به صورت موقت در این منطقه مرزی تعطیل کرد.

وی گفت: ممنوعیت تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی به عراق تا بازگشت کامل زائران اربعین حسینی به وطن که احتمالا تا سوم آبان ماه خواهد بود ادامه خواهد داشت.

فرماندار دشت آزادگان درادامه افزود: بازرگانان و تجار عراقی نیز فعالیت خود را نیز در بازارچه مرزی چذابه تعطیل کردند و برای برپایی موکب های خود به شهر و دیار خود رفتند.

همه ساله در ایام اربعین حسینی و عزیمت زائران امام حسین علیه السلام به کربلای معلا ، حرکت کامیون های حامل کالاهای صادراتی به عراق در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی متوقف می شود.

طبق روال سال های گذشته پنج روز تا یک هفته پس از اربعین ممنوعیت تردد کامیون ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی در چذابه ادامه می یابد.

مسئولان ارشد خوزستان و کشور در سال های اخیر بارها بر تداوم صادرات کالا به عراق از مرزهای شلمچه و چذابه همزمان با تردد زائران اربعین حسینی تاکید کرده اند ولی به نظر می رسد هنوز زیرساخت های این کار در پایانه های مرزی از جمله احداث مسیرهای جداگانه آماده نشده است.

چذابه یکی از پایانه های مهم صادراتی خوزستان به عراق است.پارسال حدود ۵۰۰ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه به عراق صادر شد.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام است.

Sorry - Comments are closed