رشد صادرات با همکاری ایران و عراق

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: با نزدیک کردن شرکت‌های ایرانی به واردکنندگان عراقی شاهد رشد صادرات هستیم.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید حمید حسینی در حاشیه نشست تجاری ایران و عراق گفت: هم‌اکنون گلایه‌هایی درباره قیمت، کیفیت و بسته‌بندی کالا‌های ایرانی وجود دارد که به اعتقاد ما تولیدکنندگان ما در این سه زمینه مشکل ندارند بلکه مشکل در زمینه بازاریابی و معرفی نشدن فعالان اقتصادی دو کشور به یکدیگر است.

وی گفت: امروز فعالان اقتصادی و مسئولان تجاری اقلیم کردستان عراق در نشست تجاری تخصصی حضور داشتند، زیرا اقلیم کردستان عراق نیز بازار مناسبی برای صادرات کالا‌های ایرانی است، هم راه ورود کالا‌های ایرانی به استان‌های غربی عراق مانند موصل و کرکوک است که در جریان تهاجم داعش نابود شدند و نیاز به بازسازی دارند و هم دسترسی ایران به بازار سوریه را از طریق مرز‌های بوکمال و فیشخابور است.
دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان این که هفته گذشته پارلمان عراق پیوستن این کشور به کنوانسیون کارنه تیر را در دستور کار قرار داده است گفت:​ اگر این موضوع تصویب شود هزینه‌های ترانزیت و صادرات مجدد کالا‌های ایرانی از عراق کاهش می‌یابد.
حسینی افزود: همکاری نکردن تجار بزرگ دو کشور ایران و عراق موجب می‌شود نقش واسطه‌ها پررنگ شود که خود افزایش قیمت‌ها، افت کیفی محصول و عمل نکردن به تعهدات را در پی دارد.
وی با بیان اینکه امروز فعالان منطقه اقلیم کردستان در حوزه توزیع و بنکداری مواد غذایی مهمان ما بوده‌اند گفت: در مرحله بعد بنا داریم نشست تخصصی لوازم و مصالح ساختمانی را برگزار کنیم که باتوجه به فعالیت بنکداران و توزیع کنندگان اقلیم در بازار عراق و شبکه توزیع قدرتمندی که در خود اقلیم دارند می‌توانند به توزیع کالای ایرانی در بازار عراق کمک کنند.

Sorry - Comments are closed