رایزنی برای به حداقل رساندن تعطیلی مرزهای کرمانشاه در عید فطر

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر و حجم تردد کامیون ها در مرزهای کرمانشاه در حال رایزنی با طرف عراقی برای کاهش این تعطیلات هستیم.

به نقل از خبرگزاری مهر، خلیل حیدری با اشاره به فعالیت بی‌وقفه سه مرز پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله اظهار داشت: تجارت در مرزهای استان کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در سه مرز پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

وی در مورد وقفه در این مرزها در برخی از روزها گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا سه مرز پرویزخان، باشماق و پیرانشهر همچنان باز بوده، البته تنها یک روز به علت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز پرویزخان شاهد تعطیلی این مرز هم بودیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تصریح اینکه تعطیلات سازمان یافته‌ای در مرز پرویزخان نداشتیم، گفت: البته در روزهای جمعه به طور معمول از ماه‌ها پیش نیز شاهد این بودیم که طرف عراقی کمتر حاضر به انجام کار است.

حیدری عنوان کرد: شیوع کرونا باعث شد هر دو کشور ایران و عراق برای انجام تبادلات متعهد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی شوند و همین انجام تبادلات را زمان بر کرده است.

وی تصریح کرد: طی روز گذشته ۸۴۸ کامیون ایرانی و ۶۸۱ کامیون عراقی در مرز پرویزخان تردد داشتند همچنین شاهد فعالیت تجاری ۲۶۹ کامیون در مرز شیخ صله و ۲۰۷ کامیون در مرز شوشمی بوده‌ایم.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه در مورد زمان فعالیت این مرزها هم گفت: فعالیت در مرز پرویزخان ۲۴ ساعته است و تا زمانی که طرف عراقی پای کار باشد مرز پرویزخان برای ارائه خدمات باز است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش رو داشتن تعطیلات عید سعید فطر در صدد به حداقل رساندن این تعطیلات از سوی کشور عراق هستیم تا تبادلات با کمترین معطلی انجام شود.

Sorry - Comments are closed