بیش از ۱۴۰ هزار تن کالا از مرز باشماق ترانزیت شد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد.

بختیار رحمانی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان طی ۲ ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن کالا به ارزش ۲۷۹ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۱۶۷ دلار ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ترانزیت انجام شده سه هزار و ۴۵۶ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۰۱ دلار ترانزیت داخلی مبداء بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات کردستان اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۱۵۲ تن کالا هم به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۴۸ دلار ترانزیت خارجی مبداء انجام شده از این گمرک در ۲ ماهه نخست سال جاری است.

رحمانی‌پور یادآور شد: میزان ترانزیت خارجی مقصد هم از این گمرک بیش از ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون دلار طی این مدت بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

Sorry - Comments are closed