انجام دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مرز شلمچه

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند گفت: با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقدمات اولیه برای بازگشایی مرز شلمچه انجام شده‌است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند گفت: برای از سرگیری صادرات کالا به کشور عراق از مرز بین‌المللی شلمچه رایزنی متعددی انجام شد و با هماهنگی انجام شده پیش نیازهای مورد نظر طرف عراقی در گیت صادراتی همچون وسایل مورد نیاز ضدعفونی پایانه صادراتی فراهم شده است.

او افزود: فیلمی از گیت و تجهیزات ضدعفونی پایانه صادراتی شلمچه برای طرف عراقی ارسال شده و قرار است در مدت دو تا سه روز آینده بررسی نهایی و بازدیدها از سوی آنها انجام و در صورت تایید نهایی در اولین فرصت مرز شلمچه بازگشایی شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار منطقه آزاد اروند گفت: منتظر پاسخ طرف عراقی در زمینه زمان بازگشایی مرز، نوع و میزان کالاهای صادراتی و تعداد روزهای فعالیت در هفته و یا نامحدود بودن زمان صادرات از این گذرگاه مرزی هستیم.

مرز تجاری شلمچه از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۷ اسفند پارسال فعالیت داشت ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی عراق بسته شد.

کالاهای کشاورزی، مواد غذایی، ماهی، میوه‌وتره‌بار، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر (مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی عمده کالای صادراتی از مرز شلمچه به عراق بود.

Sorry - Comments are closed