ترانزیت بیش از ۸۵ میلیون دلار کالا از مرز باشماق

بیش از ۵۸ میلیون دلار کالا از باشماق ترانزیت شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ناظر گمرکات استان کردستان گفت: ۲۱۹ هزار و ۲۶۳ تن کالا به ارزش بیش از ۵۸ میلیون دلار طی سه ماهه اول امسال از گمرک باشماق ترانزیت شد.

بختیار رحمانی‌پور افزود: از تنها مرز ترانزیتی استان طی سه ماهه نخست امسال پنج هزار و ۷۱۰ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۲۰۷ هزار دلار ترانزیت داخلی مبدا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت خارجی مبدا هم در این مدت ۵۹ هزار و ۱۱۱ تن کالا بوده است، اضافه کرد: ارزش این میزان کالا ۵۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۲۱ دلار بوده است.

ناظر گمرکات استان کردستان افزود: میزان ترانزیت خارجی مقصد هم که در این مدت از باشماق انجام شده ۱۵۴ هزار و ۴۴۲ تن کالا به ارزش ۳۸۵ هزار و ۷۴۵ دلار است.

رحمانی‌پور با اشاره به اینکه میزان ترانزیت در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است، یادآور شد: در مجموع ۲۱۹ هزار و ۲۶۳ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۶۴ دلار ترانزیت از ابتدای امسال تا پایان خرداد از مرز باشماق مریوان انجام شده است.

وی تأکید کرد: در این مدت ۵۷ هزار و ۸۹۸ دستگاه خودرو از مرز باشماق از کشور خارج و ۱۳ هزار و ۱۳۷ دستگاه خودرو هم وارد شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

Sorry - Comments are closed