بیش از ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق از مرز پرویزخان انجام می‌شود

فرماندار قصرشیرین گفت: در زمینه منابع طبیعی و انسانی ظرفیت‌ها و پتانسیل قصرشیرین بسیار بالا است که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند منجر به رونق، تحول و شکوفایی منطقه شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین یک منطقه منحصر به فرد است که در زمینه منابع طبیعی و انسانی ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار بالایی دارد که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند منجر به رونق، تحول و شکوفایی منطقه شود.

مرادعلی تاتار  افزود: قصرشیرین دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیرکشت و چهار هزار هکتار باغ است که بخش‌هایی از اراضی پایاب سد‌های تنگه حمام و زاگرس نیز زیرکشت رفته است.

او  با اشاره به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سامانه آبیاری گرمسیری، گفت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از این اراضی با تامین آب هم اکنون زیرکشت قرار گرفته و یک هزار و ۱۰۰ هکتار دیگر شبکه‌های اصلی و فرعی آن اجرایی شده که امید است با تخصیص آب آن به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سومار تحت پوشش سد شرفشاه است که نیازمند تامین آب و زیرساخت است از این رو با اجرای شبکه‌ها و تخصیص آب شاهد بازگشت مردم به این منطقه خواهیم بود.

تاتار ادامه داد: نام و نشان قصرشیرین با ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان گره خورده و باید در سطح ملی چاره اندیشی شود تا مردم از ظرفیت این مرز‌ها بهره ببرند.

او گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد صادرات به عراق از مرز پرویزخان انجام می‌شود با سامان دهی مرز مشکل بیکاری جوانان قصرشیرین حل می‌شود.

فرماندار قصرشیرین همچنین با اشاره به ظرفیت مرز خسروی اضافه کرد: با بازگشایی مرز خسروی پس از سال ها، همدلی مردم و مسوولان ثابت کرد می‌توانیم اربعین را برگزار کنیم که تاثیر بزرگی در رونق و شکوفایی داشت و امید است در صورتی که بحران کرونا از بین برود شاهد تردد دوباره زایران از این مرز بین المللی همانند سایر مرز‌ها از این مرز باشیم.

تاتار افزود: شهرستان قصرشیرین دارای پتانسیل لازم برای برگزاری مسابقات و اردو‌های تیم‌های ملی است و همچنین به واسطه ظرفیت مرز نیز بحث توریسم درمانی و بهره گیری از ظرفیت بیمارستان این شهرستان برای پذیرش بیماران عراقی می‌تواند در رونق منطقه تاثیرگذار شود.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به پروژه مسکن مهر ۳۰۰ واحدی قصرشیرین گفت: هم اکنون ۲۰۰ واحد مسکن مهر قصرشیرین آماده واگذاری است و یکصد واحد دیگر نیز تا شهریورماه تکمیل و واگذار می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای این مهم مانع از حضور سرمایه گذاران شده است و نیاز است زیرساخت‌های لازم را برای رغبت مردم جهت حضور در این منطقه و سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال آماده کنیم.

Sorry - Comments are closed