فعالیت تجاری مرز چذابه دوم مرداد از سرگرفته می‌شود

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز چذابه از روزپنجشنبه دوم مردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه بیماری کرونا برای فعالیت‌های تجاری بازگشایی می‌شود.

حمید سیلاوی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بسته شدن مرز تجاری چذابه بعد از انتشار ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته بیان کرد: با توجه به نیاز منطقه در زمینه صادرات کالا با پیگیری مستمر و رایزنی با کشور عراق، موافقت دولت مرکزی عراق مبنی بر بازگشایی مرز تجاری چذابه گرفته شد.

وی افزود: با برگزاری نشست بین مقامات استانی و عراقی و بعد از تصمیم گیری‌های، رفع مشکلات و تعهدات دو طرفه از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه ویروس کرونا، برای بازگشایی مرز چذابه از روز دوم مرداد به توافق رسیدیم.

سیلاوی ادامه داد: ورود کامیون ها به مرز چذابه از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و کار ارزیابی و ترخیص کالا از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.

فرماندار دشت آزادگان گفت: کار ترخیص کالا روزانه طبق زمان تعیین شده و در طول هفته انجام خواهد شد.

وی از تجار خواست در زمان انتقال کالاها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و نسبت به ضدعفونی کردن کالا، رعایت اصول بهداشتی در هنگام ورود به پایانه، حفظ  فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دقت لازم را داشته باشند.

خوزستان با استان‌های میسان و بصره عراق روابط اقتصادی، فرهنگی و آموزشی دارد.

با بسته شدن مرزهای شلمچه و چذابه بسیاری بازرگانان و تجار خوزستانی در چند ماه اخیر به ناچارکالاهای خود را از مرزهای پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان صادر کردند که این روند هزینه‌ حمل و نقل کالا را افزایش داده است.

پارسال حدود ۷۰۰میلیون دلار کالاهای غیرنفتی که بیشتر مصالح ساختمانی، لبنیات، مواد و کالای خانگی بودند از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بر روی تجار و زائران باز شدند.

Sorry - Comments are closed