منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین برگ برنده تجارت با کشور عراق

فرماندار قصرشیرین گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین و مرز رسمی پرویزخان با پتانسیل‌ها و ظرفیت بالا، نقش بسیار مهمی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و عراق و گسترش مراودات سیاسی و منطقه‌ای دارد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرادعلی تاتار  در دیدار با «طاهر محمدصلاح» نماینده اداره کل اتحاد میهنی کردستان عراق در فرمانداری این شهرستان گفت: ظرفیت‌های مرز پرویزخان به گونه‌ای است که با بهره گیری از پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند جذابیت‌های اقتصادی بسیاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد کند.

او، وجود منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را برگ برنده مهمی برای مبادلات تجاری ۲ کشور و به ویژه تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران دانست.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تجار و سرمایه گذاران با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و معافیت‌های گمرکی می‌توانند با امنیت خاطر از سرمایه گذاری خود در این منطقه منتفع شده و بازگشت سرمایه مطلوبی را داشته باشند.

تاتار از آمادگی این شهرستان و تلاش تمامی مسئولان استانی و شهرستانی در راستای حل و رفع موانع تجاری بین ۲ کشور خبر داد و اضافه کرد: این شهرستان آماده هرگونه همکاری در جهت توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی خود با اقلیم کردستان را دارد.

طاهر محمد صلاح نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در این نشست با قدردانی از همکاری فرماندار و مسوولان شهرستان قصرشیرین در حل مشکلات و موانع تجاری بین بازرگانان بر توسعه روابط تجاری ۲ کشور تاکید کرد.

او مساله مهم را حل مشکلات و مسایل رفاهی و تردد رانندگان ۲ کشور عنوان کرد و هدف هیات اقلیم کردستان از این سفر را هماهنگی جهت اجرایی شدن طرح احداث پارکینگ اختصاصی و خدمات رسانی به رانندگان و تاجران ۲ کشور در مرز پرویزخان عنوان کرد.

Sorry - Comments are closed