عراق مهم ترین مقصد صادراتی اصفهان است/صادرات ۲۳۹ میلیون دلاری

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: عراق مهم ترین مقصد صادراتی اصفهان در طول ماه های گذشته بوده است و چین، افغانستان، امارات و تایلند در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نقل از خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه با اشاره به صادرات به ۸۳ کشور جهان از طریق استان اصفهان اظهار داشت: افزایش فعالیت گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان طی شش ماهه ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۷۰۷ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون ۸۵۳ هزار دلار شامل مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۵۰۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۹۴۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی این مدت گمرک اختصاصی ذوب آهن ۲۶ میلیون و ۶۳۴ هزار دلار به وزن ۶۷ هزار و ۵۳۸ تن صادرات داشته است که تقریباً معادل ۸۰ درصد شش ماهه سال گذشته بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به میزان صادرات استان اصفهان در شش ماهه گذشته تصریح کرد: میزان صادرات استان اصفهان، طی نیمه نخست امسال دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۹۵۸ تن و به ارزش ۸۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۳ کشور جهان صادر بوده است.

وی با بیا اینکه یک هزار و ۱۵ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان طی این مدت صادر شده است، بیان داشت: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده و در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

کوهستانی پزوه مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان را چدن، آهن و فولاد برشمرد و گفت: این کالاهای صادراتی به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار دلار با سهم ۴ درصد، محصولات لبنی به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد و محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار با سهم دو درصد بوده است.

وی با اشاره به اجرای پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند است و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۳۹ میلیون دلار، چین ۱۲۳ میلیون دلار، افغانستان ۱۱۸ میلیون دلار، امارات ۹۰ میلیون دلار و تایلند ۴۸ میلیون دلار بوده است.

Sorry - Comments are closed