مبادلات تجاری در مرزهای قصرشیرین با رعایت موازین بهداشتی انجام می‌شود

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: مبادلات تجاری در مرزهای خسروی و پرویزخان از توابع این شهرستان با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی انجام می‌شود.

مرادعلی تاتار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونای انگلیسی در کشور عراق تردد مسافری از مرزهای خسروی و پرویزخان ممنوع است ولی فعالیت های تجاری طبق روال سابق از این مرزها ادامه دارد.

وی اظهارداشت: با وجود همه گیری بالای ویروس کرونا، فعالیت های تجاری مرز رسمی پرویزخان و خسروی با رعایت موازین بهداشتی شدید ادامه دارد و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال و از ابتدای بحران کرونا تاکنون حتی یک روز هم فعالیت های تجاری این مرزها تعطیل نشده است.

تاتار ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

وی اضافه کرد: رانندگان خودروهای ترانزیت با انجام آزمایش تشخیصی قطعی کرونا (رپید تست یا پی سی آر) تحت نظارت نیروهای بهداشتی مستقر در نقطه صفر مرزی و منفی شدن نتیجه آزمایش، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: تاکنون هیچ موردی از سرایت ویروس کرونای انگلیسی در قصرشیرین مشاهده و ثبت نشده است.

Sorry - Comments are closed