مرز باشماق به مدت دو هفته به روی مسافران بسته خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد کە از روز پنج‌شنبه و بە مدت دو هفتە مرز باشماق بە روی مسافران بستە خواهد بود.

به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، ابراهیم زارعی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه جهت کنترل بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن و همچنین حفاظت از جان شهروندان مجبور به اتخاذ تدابیر مختلف هستیم، گفت: هم اکنون تردد مسافران در مرز باشماق زیاد شده و بنا به درخواست علوم پزشکی استان و نگرانی از گسترش کرونا ورود مسافران عراقی از روز پنج‌شنبه هفته جاری و به مدت دو هفته ممنوع است.

وی گفت: بە دلیل شیوع ویروس جهش یافتە دیگر استان‌های مرزی، مرز خود را بستەاند و ما نیز در این راستا اقدام بە بستن مرز می کنیم.

وی اضافه کرد: ایرانیان آنسوی مرز نیز که قصد ورود به کشور را دارند تست خواهند شد و در صورت بیماری به مدت دو هفته تحت نظر و قرنطینه قرار خواهند گرفت.

زارعی همچنین اعلام کرد که منعی برای خروج شهروندان عراقی به کشور خود وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از فرماندار و مسئولان مستقر در مرز باشماق خواست به هیچ وجه برای رانندگان عراقی که به داخل شهر مریوان تردد می کنند تا اطلاع ثانوی مجوزی صادر نکنند و فقط تا مرز باشماق می‌توانند تردد کنند.

وی افزود: رانندگان تانکرهای حمل سوخت با داشتن مجوزهای لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجاره ورود و تردد در داخل کشور را دارند.

زارعی در ادامه سخنان خود از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی ادارات و دستگاه های دولتی بشدت انتقاد کرد و افزود: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات دولتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و حتما با ادارات متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیچ چیز مهمتر از حفظ سلامت و جان شهروندان نیست، بنابراین لازم است ادارات موارد بهداشتی را کاملا رعایت و مصوبات ستاد و دستورالعمل ها را اجرایی کنند.

زارعی با بیان اینکە اقدامات پیشگیرانە و رعایت نکات بهداشتی تا حدود زیادی از‌شیوع بیماری جلوگیری می کند از فرمانداران شهرهای مرزی بانە و مریوان خواست با همکاری اصناف و نیروی انتظامی تدابیری در مراکز خرید و پاساژها جهت استفادە گستردە از ماسک و مواد ضد عفونی اتخاذ نمایند.

وی از مردم درخواست کرد تا بازگشت بە شرایط عادی از حضور تجمعات و رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کنند.

Sorry - Comments are closed