مرز تجاری چذابه در تعطیلات نوروزی فعال است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار دشت آزادگان گفت: مرز تجاری چذابه در تعطیلات نوروزی بجز روز عید(اول فروردین ۱۴۰۰) برای صادرات کالا به عراق باز و فعال خواهد بود.

حمید سیلاوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای فعال نگه داشتن مرز چذابه با طرف عراقی انجام شده است افزود: بازرگانان و تجار محلی وعراقی می‌توانند با هماهنگی های قبلی نسبت به مبادلات مرزی اقدام کنند.
وی گفت: گمرک، پایانه تجاری، مرزبانی، استاندارد و بهداشت در ایام نوروزی برای ارائه خدمت به بازرگانان وتجار فعال خواهند بود.
فرماندار دشت آزادگان افزود: صادرات کالا به عراق از مرز چذابه با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی و عملیات گندزدایی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام می شود.

وی اضافه کرد: با وجود منع تردد مسافر در مرز مسافری چذابه ، هیچ گونه خللی در روند صادرات کالا به وجود نیامده است.
مرز تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز از مرداد ماه امسال پس از ۶ ماه تعطیلی ناشی از مخاطرات شیوع ویروس کرونا، با توافق مقام های دوکشور دوباره بازگشایی شد.
سیلاوی درادامه افزود:۲ آزمایشگاه سیار برای انجام آزمایش سریع کرونا در مرز چذابه ایجاد شده است و تمامی رانندگان و فعالان اقتصادی که در مرز تردد دارند حتما باید تست کرونا را انجام دهند.
وی گفت: اتباع عراقی که همسر ایرانی دارند یا نوبت مراجعه به مراکز درمانی کشور را دارند پس از انجام تست کرونا و اطمینان از عدم ابتلا به این ویروس اجازه ورود به کشور را دارند.

Sorry - Comments are closed